خانه / شیر پیسوار / یکی از برترین شیرها شیرپیسوارمی باشد

یکی از برترین شیرها شیرپیسوارمی باشد

شیر پیسوار چیست؟

شیر پیسوار وسیله‌ای برای کنترل آب در لوله کشی‌های ساختمانی است. شیرپیسوار دو دهنه برای ورود و خروج آب دارد و با وجود دسته‌ای که روی آن تعبیه شده است، می‌توان جریان آب را قطع و وصل کرد، علاوه بر آن با کمک آن دسته می‌توان فشار آب خروجی از آن لوله را نیز تنظیم کرد.

عملکرد شیر پیسوار برای کنترل جریان آب به این صورت است که در خروجی لوله کشی هر بخش از ساختمان، شیرپیسوار نصب شده است تا در صورتی که نیاز بود آب یک بخش را قطع کنیم، مجبور به بستن آب کل ساختمان نباشیم؛ اهمیت این موضوع در زندگی آپارتمانی بسیار بیشتر است، چرا که اگر برای هر کار کوچکی مجبور به قطع آب کل ساختمان بودیم، می‌توانست بسیار مشکل ساز باشد و دردسر زیادی برای ساکنین ایجاد کند.

کاربرد های شیر پیسوار

همانطور که پیش از این ذکر شد، شیر پیسوار یک تنظیم کننده است که بر روی لوله‌های آب سرد و گرم وصل می‌شود تا در صورت نیاز به راحتی بتوانیم آب را در منطقه مورد نظر قطع کنیم.به عنوان مثال هنگام نصب ماشین لباسشویی، با وجود شیر پیسوار، به جای اینکه آب کل ساختمان را قطع کنیم، به‌راحتی، آب لوله‌ای که قرار است به ماشین لباسشویی وصل کنیم را می‌بندیم.خوب است این نکته را نیز بدانیم که هر لوله آب سرد و گرم شیر پیسوار جداگانه نیاز دارند، به عنوان مثال روشویی و ظرفشویی که لوله‌های آب سرد و گرم دارند بر خروجی هر کدام از آن‌ها یک شیر پیسوار قرار گرفته است.
البته کاربرد شیرپیسوار به کنترل آب در منازل و ساختمان‌های مسکونی محدود نمی‌شود و از کاربردهای دیگر آن می‌توان از صنعت نام برد که برای کنترل لوله‌های گاز، آب و سایر سیالات استفاده می‌شود.

جنس شیر پیسوار :


شیرهای پیسوار معمولاً از جنس های برنج، چدن، سرب و پلاستیکی می‌سازند که بهترین آن‌ها چدن و برنج هستند که در کنار قیمت مناسب، کارایی و کیفیت آن‌ها رضایت بخش است و با توجه به این که مستقیما با آب در تماس هستند زنگ نمی‌زنند.
شیرهای پیسوار سربی نه‌تنها مقاومت و کیفیت چندانی ندارند، بلکه سرب را بعد از مدتی در آب آزاد می‌کنند و می‌توانند برای سلامتی بسیار خطرناک باشند.

خصوصیات شیر پیسوارچیست؟


از ویژگی‌های شیر پیسوار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

روکشی معمولا از جنس نیکل و کروم بر روی بدنه شیر پیسوار وجود دارد.
شیر پیسوار می‌تواند فشار زیاد آب و دمای بالا را تا ۱۰۰ درجه سانتیگراد تحمل کند.
دسته پلاستیکی شیر پیسوار، با توجه به کاربرد آن برای لوله‌های آب گرم یا سرد، با دو رنگ قرمز و آبی مشخص شده است.
از دیگر خصوصیات چشمگیر این شیر می‌توان به عمر طولانی آن اشاره کرد. با یک بار نصب نیازی به تعویض یا تعمیر آن پیدا نمی‌کنید.

انواع شیر پیسوارکدامند؟


شیرهای پیسوار، در دو نوع فیلتردار و بدون فیلتر تولید می‌شوند. این دو مدل تفاوت چندانی ندارند، تنها تفاوت آن‌ها در این است که مدل فیلتردار می‌تواند سنگریزه‌ها و آلودگی‌های درشت موجود در آب را حذف کند؛ اما این قابلیت، به معنی تصفیه آب نیست و اگر در مناطقی زندگی می‌کنید که سختی آب بالا است، نیاز به دستگاه تصفیه آب دارید.
برای اینکه شیر پیسوار فیلتردار بهترین کارایی را داشته باشد نیاز است که هر سه ماه یکبار فیلتر آن را تعویض کنید.

شیرفیلتردار

درون شیر فیلتر دار یک عدد فیلتر قرار دارد که از ورود هرگونه سنگ ریزه ، مواد معدنی ، رسوب و… جلوگیری میکند.

این نوع شیر از مغزی شیراهرمی حفاظت میکند و با جلوگیری از ورود مواد زائد ، عمر شیر را طولانی تر کرده و کارکرد آن را بالاتر میبرد.

شیر پیسوار بدون فیلتر

برخلاف فیلتردار ها ، در این شیر ، فیلتری برای جلوگیری از ورود سنگریزه ها ، مواد معدنی و … وجود ندارد.

این نوع شیرها معمولا از جنس ساچمه ای هستند.

شیر پیسوار درکجاها استفاده می شود؟


از موارد مهم استفاده از شیرپیسوار در منازل برای ظرفشویی، روشویی، توالت فرنگی، ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی است؛ همانطور که قبلا هم اشاره شد برای ظرفشویی و روشویی که دو لوله آب سرد و گرم دارند دو شیر پیسوار و برای توالت فرنگی فقط یک شیر پیسوار نیاز است.

انواع شیرپیسوار و توضیحات آن:


شیر پیسوار استیل
پیسوار استیلی یکی از رایج ترین نوع شیرآلات پیسوار میباشد که در بازار موجود است، در این نوع شیر از آلیاژ استیل با قابلیت تحمل دمای بالا بدون تغییر رنگ و خرابی با لعاب کاری کروم ساخته میشود.

شیر پیسوار پلاستیکی
همینطور که از نام آن پیداست متریال و مواد اولیه به کار رفته در این شیر پلاستیک است، گاهی به دلیل نحوه لوله کشی و تاسیساتی ساختمان و یا محیط مورد استفاده مجبور به استفاده از شیر پلاستیکی شوید.

 

شیر پیسوار برنج
این شیر در مدل های مختلف مهره دار و بدون مهره، فیلتر دار و… با آلیاژ برنج تولید میشود، این آلیاژ نیز همانند استیل از تحمل دمای گرم و بالا برخوردار است و استفاده بسیار زیادی در تاسیسات خانگی و صنعتی دارد.

 

نحوه نصب و تعویض شیر پیسوار:


شیر پیسوار در انتهای خروجی لوله‌کشی آب نصب می‌شود، برای نصب شیر ابتدا باید شیر مد نظر خود را با سایز متناسب خریداری کرده و مراحل ذیل را دنبال کنید.نوار تفلون و یا تفلون مایع به اندازه نیاز تهیه کنید
ابتدا فلکه آب ساختمان را از داخل حمام قطع کنید
به دور نری شیر پیسوار در خلاف عقربه های ساعت نوار تفلون بپیچید تا در زمان چرخاندن و سفت کردن باز نشود (حدود ۱۰ دور)
بعد از جاگیری شیر در لوله با کمک یک آچار با ملاحضه آن را سفت کنید
فلکه شیر پیسوار را ببندید و آب ساختمان را مجدد وصل کنید
شیلنگ خود را به پیسوار وصل کرده و به آرامی آب را باز کنید
اگر نشتی آب مشاهده نکردید بهتان تبریک میگوییم این یعنی به درستی کار خود را انجام داده اید.

تعمیر شیر پیسواربه چه صورت می باشد؟

گاهی اوقات شیرآلات با مشکلاتی مواجه میشوند که درست نکردنشان میتواند دردسر ساز شود، بسیاری محصولات در بازار موجود است که کیفیت کافی و حتی حداقلی را ندارند. این اتفاق به دلیل بی انصافی عده ای سودجو در واردات اجناس بی کیفیت و بی نام نشان میتواند رخ دهد.

محصولاتی که به دلیل استفاده بیش از حد از سرب بسیار بی کیفیت و حتی آسیب زننده به سلامت انسان میباشد. اگر با پوسیدگی و شکستگی شدید شیرآلات مواجه شدید ابتدا آب ساختمان را قطع کرده و با کمال دقت تمام شیر و رزوه های شکسته را از لوله خارج کنید.

بسیار مراقب باشید که رزوه ای جا نماند و قطعه خرد شده ای به داخل لوله نیافتد تا باعث دردسر هایی مثل کنده کاری و باز کردن تاسیسات نشوید، اگر تخصصی در این کار ندارید بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید.

بعد از اتمام کار میبایست یک شیر جدید تهیه نموده و جایگزین قبلی کنید. برای تعویض شیر پیسوار به پارگراف بالا مراجعه کنید و مراحل را به ترتیب انجام دهید.

توضیحات گرفتگی شیر پیسوار:

گرفتگی در پیسوار های فیلتردار معمولا رخ میدهد، این گرفتگی و کم شدن فشار آب پیسوار به دلیل رسوبات پشت فیلتر شیر است. شما متیوانید با بستن موقتا شیر و تمیزکردن فیلتر گرفتگی را برطرف کنید.

عدم نظافت و تمیزکردن فیلتر پیسوار میتواند موجب افت فشار محسوس در فشار آب شود

 

 

 

ما کمترین قیمت را به شما پیشنهاد می کنیم.

با همکاران فروش ما تماس بگیرید :

۵۵۶۹۵۵۸۷ –  ۵۵۶۹۵۵۸۶  (۰۲۱)

درباره ی pisvr

همچنین ببینید

شیر پیسوار

شیر پیسوار

شیر های پیسوار ساختار بسیار ساده ای دارند. این نوع شیر یعنی شیر پیسوار در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *